Pages

Sunday, May 22, 2011

it's always been my fault..

whatever..whenever or wherever it happen, it's always been my fault..

aku tau, ape je yg aku buat tak kan dapat nak menang hati siapa2. silap aku? ye, aku mengaku memang silap aku. tapi orang lain tak buat silap ke? kena hukum sbb kesilapan lepas. seronok ke?

orang lain buat silap sikit, kau buat silap banyak. so, orang pon susah nak percaya kat kau lagi. walaupun kau buat macam2 untuk menang hati orang lain tetap orang tak nampak. sebab kau memang bersalah dari dulu. buat la baik macam mana pun, tak tak ternampak dek orang lain. mesti kau fikir 'buat apa nak buat baik kalau macam tu' tapi aku tau kau msih percaya buat baik dibalas baik biar pun sebesar kuman. kau dah rasai pun situasi tu. kau kena sabar. memang susah nak please semua orang. ade orang cakap, 'dekat bau taik..jauh bau wangi..' mungkin betul la macam tu.

aku tau kau hanya nak dihargai, kau mungkin sedih sebab apa yg kau buat orang tak nampak, tak ada ucapan terima kasih pun. sbb kau mengharap sangat orang cakap macam tu, sbb tu kau rasa macam tu. kau kena ikhlas, jangan harapkan balasan atas apa yg kau dah buat. selalu la ingat yang Allah selalu bersama kau, Allah akan balas jugak setiap perbuatan baik kau tu. selalu ingat seseorang yg kau sayang pernah cakap 'tak apa, lama2 nanti die nampak dan akan balas budi baik tu' aku tau kau masih ikut cakap dia kan..teruskan..

p/s : kadang2 rasa sedih sampai air mata keluar tiba2..

3 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

hati cepat tersentuh.bila dah buat mcm2 tapi mcm takde yg nk hargai.bkn mengungkit.mmg buat secara ikhlas.tapi tak boleh ke org hargai..

maaflah kalau komen tak relevan dgn entry

Zura said...

asal nie huda...

hudadida said...

sugar2 kapas strawberry:
that was similar..
so relevan..

Zura;
xde ape zura..bese la..
kdg2 xle nk puaskan ati sume org..