Pages

Friday, October 29, 2010

bercakap pasal hak

lama sungguh tak jenguk sini. kalau rumah tinggal da berhabuk bersawang da kot. tibe2 teringat sesuatu, kelakarnye bile org cakap pasal hak. tentang hak seseorang bercakap, hak untuk marah, hak untuk bersuka-ria, hak maki hamun org, hak untuk cemburu, *tak termasuk cemburu buta ok* semua org berhak bersuara. demokrasi la katekan. demokrasi dalam negara, dalam masyarakat, dalam keluarga, dalam hubungan sesama manusia. tapi sejauh mane demokrasi diamalkan. cakap mulot je tak gune. agak2 kalau diberi peluang apela yg korg nak demokrasikan tu eh? hehe, ape yg penting demokrasi kene ade tolak ansur..give and take kate org puteh..

bile cakap pasal hak, semestinye la kena adil..kalo tak, tak payah cite pasal hak..kalo tak adil tak layak lagi untuk bercakap pasal hak..hak untuk beristeri dua misalnye. kalo tak boleh nak adil macam mane nak tentukan hak isteri-isteri..itu yg da kawen, yg belum kawen pon ade hati nak beristeri dua..bercinta pon terkontang kanting lagi, sorg majok sorg buat pangai pon tak bole nak control, inikan pulak kawen..huh dasar lelaki mmg tak cukup sorg..itu nak cakap pasal hak..? pegi menoreh getah lagi baik la..dapat gak kumpul duit nak kawen..

kadang2 kita sombong..kita tamak dan kita tak sedar yg kita perlukan seseorang itu lebih daripada segalanya..bila dia hilang dari hidup kita baru la kita rasa sunyi..rasa tak lengkap bile die tak wujud depan kita. betul la org cakap, kadang2 seseorang tu perlu hilang dari pandangan mata kita untuk kita hargai dia..jgn sampai terlambat suda la, there's no turning back u know..

kawan aku cakap :
"akan sampai masenye nanti seseorg tu akan sedar siape yg penting dalam hidup die.."
aku kate :
"harap bile tiba masenye nanti semua masih belum terlambat.."

Tuesday, October 5, 2010

Hanyut - Faizal Tahir

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja