Pages

Friday, October 29, 2010

bercakap pasal hak

lama sungguh tak jenguk sini. kalau rumah tinggal da berhabuk bersawang da kot. tibe2 teringat sesuatu, kelakarnye bile org cakap pasal hak. tentang hak seseorang bercakap, hak untuk marah, hak untuk bersuka-ria, hak maki hamun org, hak untuk cemburu, *tak termasuk cemburu buta ok* semua org berhak bersuara. demokrasi la katekan. demokrasi dalam negara, dalam masyarakat, dalam keluarga, dalam hubungan sesama manusia. tapi sejauh mane demokrasi diamalkan. cakap mulot je tak gune. agak2 kalau diberi peluang apela yg korg nak demokrasikan tu eh? hehe, ape yg penting demokrasi kene ade tolak ansur..give and take kate org puteh..

bile cakap pasal hak, semestinye la kena adil..kalo tak, tak payah cite pasal hak..kalo tak adil tak layak lagi untuk bercakap pasal hak..hak untuk beristeri dua misalnye. kalo tak boleh nak adil macam mane nak tentukan hak isteri-isteri..itu yg da kawen, yg belum kawen pon ade hati nak beristeri dua..bercinta pon terkontang kanting lagi, sorg majok sorg buat pangai pon tak bole nak control, inikan pulak kawen..huh dasar lelaki mmg tak cukup sorg..itu nak cakap pasal hak..? pegi menoreh getah lagi baik la..dapat gak kumpul duit nak kawen..

kadang2 kita sombong..kita tamak dan kita tak sedar yg kita perlukan seseorang itu lebih daripada segalanya..bila dia hilang dari hidup kita baru la kita rasa sunyi..rasa tak lengkap bile die tak wujud depan kita. betul la org cakap, kadang2 seseorang tu perlu hilang dari pandangan mata kita untuk kita hargai dia..jgn sampai terlambat suda la, there's no turning back u know..

kawan aku cakap :
"akan sampai masenye nanti seseorg tu akan sedar siape yg penting dalam hidup die.."
aku kate :
"harap bile tiba masenye nanti semua masih belum terlambat.."

7 comments:

Encik Psychopath said...

fuiyoh. sempat lagi tu. belom terlambat.

lina said...

saper kwn yg ckp tuh cik huda? (^.^)

hudadida said...

encik psycopath :
huhu harap2 sempat la..

lina :
kawan yg cakap tu..nama die..
nur amalina nordin.. (^_^)v
huhu~

Anonymous said...

dah terlambat.biarkan dia bahagia dengan kehidupannya sendiri

hudadida said...

Anon :
hi Anon. erm..sapekah Anon ni ye, cik ke encik?
dah terlambat ke?ape pun, semoga keputusan dia buat dia bahagia~

Anonymous said...

dlm ati, awk still berharap kan?teruskan lah, mane taw ade harapan..x gtu cik huda? asalkan awk wat kptsn yg x menyakitkan ati org lain jgek...ok

hudadida said...

Anonymous:
dalam hati? rasanya ape yang aku harapkan dulu masa buat entri ni dah takde lg kot..bukan,aku dah tak terfikir lagi..mungkin dah berhenti berharap..tu namanya redha..=]