Pages

Friday, April 9, 2010

cinta pilihan. lelaki muda atau perempuan tua..?

korg pernah bercinta?pernah bercinta dengan org yg lebih muda..kalo bagi lelaki pekara tu tak pelik la kan..tapi lain pulak bagi perempuan..mgkin ade yg tak kisah tapi berape peratus je yg tak kisah tu..walopun pada zaman skrg, zaman yg serba maju ni, tetap ade org yg rase pelik bila perempuan bercinta dengan lelaki yg jauh lebih muda.

aku pernah jugak. once. empat tahun jarak usia tak menjadi penghalang hubungan kitorg, cuma ..yelah, mgkin ade sebab bile org tak bagi bercinta dengan lelaki yg jauh lebih muda. ade org cakap lelaki belum cukup matang bila bercinta dengan perempuan berusia. secara saintifik pon perempuan dua tahun lebih matang dari lelaki yg sebaya. mgkin jugak, sebab hubungan kami tak kekal. mgkin disebabkan kami masing2 tak matang mase tu, yela darah muda~. tapi pada aku, tak semestinya umur jadi ukuran. ade je lelaki yg umur da dua kali umur aku tapi masih tak matang bile berhadapan dengan masalah. perangai macam budak2, dan handle probs dengan cara yg tak cool langsung. so, umur je tak cukup untuk dijadikan ukuran. ade jugak lelaki yg umur separuh dari umur aku tapi da matang dan berfikiran jauh. haa..ade kan..kan..

tapi dari ape yg aku nampak, bahagia je org2 yg bercinta dan kawen lelaki muda nih *mgkin tak semua lah, yg depan mate aku je ok*. dan aku rase lelaki akan jadi lebih matang kot. lelaki ade ego tersendiri begitu jugak perempuan. bagi aku, lelaki yg pilih perempuan berusia ni lebih berani dari sesetengah org yg takut nak buat pilihan. at least die ade pendirian and he knows what he want kan. tak macam sesetengah lelaki yg hanya pandai cakap tapi bile berhadapan tak reti nak buat ape. so, muda atau tua. hensem atau hodoh. u choose..

No comments: