Pages

Wednesday, July 8, 2009

teka-teki

dulu mase kecik2 ayah suke bagi teka-teki, kalo nak ikot kan skrg pun ayah suke bagi jugak. hehe. mungkin arwah atuk suke bagi teka-teki kat ayah sbb tu ayah suke bagi kat kitorg. bukan kat kitorg je, kat anak2 buah die pun die suke bagi. lagi pulak ayah ni suke budak2. ade sorg anak makcik aku tu kalo jumpe ayah suke sangat tanye "ade teka-teki lagi tak pakngah" hehe. sampaikan kitorg ni dok carik2 teka-teki untuk die sbb die slalu sangat tanye. kadang2 die bagi teka-teki kat kitorg. antaranya :-

soalan : bunga ape warna oren?
jawapan : bunga plastik warna oren. *hehe yang ni mmg kitorg gelak. sbb kelakar*

tapi ade satu teka-teki die bagi kat kitorg, sume takle jawab. ha terer tak die. aku bagi kat korg pulak eh. kalo korg bole jawab korg memang baby genius lah.

soalan : kenape kite tak bole nampak udara?

korg nak tau jawapan? tunggu entry seterusnye. hehe.

2 comments:

Ayie a.k.a Nyei said...

sebab kalau nmpk susah ar nak jalan..sbb klau nmpk..tak buleh bawak kapal terbang..belon udare panas nak tengok ape kt bawah..sbb udare benda ghaib..tatau ar tatau ar..

hudadida said...

ehehe..nice try..sipi2 jek..but u have to wait my next entry to know the answer..=D