Pages

Tuesday, July 28, 2009

kera dihutan kenduri cempedak

weekend balik kampung. pegi kebun atok 'jolok' cempedak takde pagar. mase kitorg sampai, banyak kera2 dihutan yang sedang besuka-ria kenduri cempedak atok. bersepah2 plak tu. carik buluh. nsib baik kat situ ade pokok buluh. ape lagi. parang ditangan, buluh didepan. zaaasss..layaann. ade satu dua yang da msak. yang lain2 tu msih muda. tapi kalo tak jolok habis la dimakan oleh anai2. eh salah. dimakan kera2 dihutan la. da la mereka bersuka-ria kenduri kendara mase kitorg datg tu..hishhh..pastu bole plak diorg cam nak marh kat kitorg..tapi lame kera2 tu berambus. tapi lame mane pon die nak berambus kan. pas kitorg balik mesti die datg balik. apepon kitorg mgunakan mase yg ade dengan sebaik2nyeh..yeh yeh. dua plastik kami bawak balik. malam tu jugak goreng yg da masak tuh. walawey..sodap tuh..ahaks~ =P *aku yang goreng sure la sodap. ahak..* tapi mmg lame tak makan cempedak goreng nih..sehingga ketemu lagik cempedak goreng~

No comments: