Pages

Tuesday, July 14, 2009

Baca Doa Dulu - Lawak Pak Pandir

p/s : jgn la gelakkan dia,niat dia baik..caranya je salah..kekeke..



Di suatu malam yang hening... Pak pandir dan bininya sedang mendengar ceramah agama dari surau yg berdekatan dengan rumah mereka. Antara ceramahnya adalah membaca doa sebelum makan.

" Ya tuan-tuan sebelum makan hendaklah kita membaca doa dahulu, ini adalah kerana syaitan akan makan makanan kita dan membuatkan kita makan tak kenyang-kenyang...." kata ustaz itu.

Lalu pak pandir ni pun baliklah bersama bininya malam tue. Semasa sedang makan malam tu, pak pandir tiba-tiba bangun dan meluru ke tandas berkali-kali. Tak cukup dengan tu, tidur malam tu pulak pak pandir nie asyik terkentuuooot memanjang.

Bininya tak tahan, maka tanyalah bininya kepada Pak Pandir,

"Awak makan apa sampai jadi camni?".
"Tadi aku makan julap tak baca doa, biar padan muka syaitan tu....berak-berak makan julap....muahahahahahaha!!!!!"

Sesungguhnya... niat pak pandir memang suci. (^_^)'


*sian mak andir..sian lagi pak pandir..huhu*

2 comments:

Gula Kapas said...

Haha~! Mongok ;D.

Killer kijam giler cite ni ;D.

Paling kurang menunjukkan Pak Pandir pakai jugak otak 3-suku dia. Takde la buat perkara2 tak senonoh macam orang zaman sekarang... otak takde suku2 tapi tak pakai mengalahkan Pak Pandir.

hudadida said...

hehe..tq for your commt gula kapas..

btul tu..sokong sgt..at least pak pandir berusaha jgk nk implement ape yg die blaja..walopon kdg2 cara die slh..nasib ade mak andir.. ;]