Pages

Saturday, June 6, 2009

budak kecik yang sangat manje

pantang nampak orang duk diam, ade je die. kali ni aku nak cite kisah salh sekor kucing aku. kucing2 kat rumah kitorg ade 6 ekor sumenye. dulu bnyak tapi ade yg kne curik, hilang, mati, ade yg bagi orang, tak pun bawk balik kmpung mama. jadi yg tggal 6 ni jela. name die kitorg bagi Kenit. eh tak. ayah yg bagi name. sbb kenit ni mase die lahir dulu kecik gile. jadi ayah bagi name kenit. die ni nakal jugak. die ni paling suke ikot mane je kitorg pegi. dapur, bilik, lua pagar, rumah jiran sblah, sume die ikot.

dijadikan cerite. satu hari dihari raye. eh tak. hari biase je. mama nak kua rumah dgan ayah. pegi pasar kot. die lari ikot mama dgan ayah pegi kereta. kbetulan haritu ayah parking kereta kt sebrang jalan, jadi jauh la jaraknye. kenit kejar ayah dgan mama tapi die kene laggar dgan kereta. terpelanting. *mase tu aku kat atas dalam bilik jadi tak tau ape yg belaku* bile turun bawah, aku tngok adik aku da ngis2. kenit tngah trbaring bdarah2. aku duduk kat depan kenit. aku tngok die time tu ksian sngat. aku nangis tau *sobs..cedey tau* mulut die darah2..tngok keadaan die time tu mcm da takde harapan lagi..tp bile paggil, die ade respon ayah cpat2 bawak pegi klinik. die masuk icu 2 mggu. internal bleeding.

bile kelua wad. die hanya bole mkan yg lembut2 je sebb langit2 die luka. 2 mggu jugak die makan makanan tu. die makin sihat..dn memg sihat skrg..x padan dngan name..ptot tuka name debab..hehe


kenit yg debab.


berangan masok akrobatik.

No comments: