Pages

Monday, June 15, 2009

Allah itu adil..

kenapa org kafir pun hidup senang , bole makan, mnum dan lain2..sedangkan dia dibenci oleh Allah s.w.t dn dijanjikan neraka..kenape org2 yg tak smbhyg masih ade yg hidup mewah. kenape ade org2 yg kufur tapi msih hidup bahagia. tuhan tu maha adil..

hidup kite. kite sendiri yg tentukan. mmg la cakap senang. tapi pk la semula. tindakan kite bukan org lain yg tentukan. biar sejuta kali orang suruh kite buat sesuatu tapi kalo kite tak nak buat. kite tetap tak kan buat. setiap tindkan kite, hanya diri kite yg mampu buat. org lain tak kan bole nk wat keputusan untuk kite. jangan la salahkn org lain kalo tindakan yg kite buat tu tak menjadi. kenape perlu salahkn org lain ats tindakan sndiri. ye. cakap mmg senang. cuba buat sndiri tengok. mmg akan ade sesuatu pekara yg tak mnyenangkn kite. tapi ape yg kite buat bukan salah sesape. salah kite sndiri. berhenti la salahkan org lain.

bile selalu dapat ujian dr Allah. selalu ckp yg Allah tak adil tapi kite selalu igt die ke? mase kite senang kite sujud ngadap die ke? kalo ade bagus la. kalo xde kite kene pk, tuhan bg hidup bole makan bole jalan tu da ckup bgus da. ape lg yg kite nak? ade kuderat, kite kerja la. berusaha untuk majukan diri sndiri. bukan harapkn org lain. bukan mintak org lain sediakn. sape kite nk org buat sume tu utk kite? sedarlah. bnyak lg org2 yg lebih susah dr kite. nk jalan takde kaki. nak kerja tak ckup sifat. Allah bg kite peluang. jangan sia2kn. ingat la, Allah maha adil. kite tak tau ape yg menanti.

fikir2kan dan selamat beramal.

No comments: