Pages

Tuesday, June 17, 2008

kesabaran..

mse g fishing kt PD...betolak awl2 pg dr rumah wan (nenek) golap lagi daro..smpai jeti kdai mkn pon tak bukak lagi..huahua...tepaksa tggu makanan dgn prot yg lapa lagi mengantoks..berborak sambil komen2 nape mcik lmbt msak..mahap mcik, lapa bangat nih..beh kuang kol 10 a.m. kami pon betolak dr jeti menaiki bot yg memuatkn 7 org penumpang tak termsok boatman..sesampai disebuah kelong kami pon menurunkan 2 org disane..tp nampaknye sudah ramai yang melabuhkan joran masing2..harap2 tak bersilang dgn diorg punye..hehe..kami pon meneruskn perjalanan ke boya2 terdekat..so bole la dpt ikan lebih skit kan..tp malangnye nasib kami hanya dpt ikan kecek jek..tp xpe tu pon da memadai bg aku..sbb bkn slalu dpt ikan pon..wakaka..=D kami beralih tmpat ke rumah api ditengah2 laut tuh..eh jap..bkn rumah api..ntah ape tah name die..tp die ade 4 batang tiang yg membentuk piramid cuma bezenye die xde dinding..hee..so kitorg bersuke ria..lah sgt..kt ctu smbil menengok2 laut yg bole thn dalamnye...itam je aku nmpak kt bwh tuh..tak nmpk ape2 pon (mase jln ade rse cm nk jtuh jek..ngeri siot) bnyk kali jugak mate kail aku tersangkut kt karang..tp oleh kerana semangat yg kental..lah sgt...aku tuh aku pon meneruskn perjuangan hingga titisan yg keberape aku pon xtau..sesampai kt umh..wan da tggu dgn mkanan yg sesedap kt ateh meje tuh..tp malangnye gua da keletihan..msing2 muke da mcm udang kene baka..kalo ikotkn ati aku mls gile nk mandi..tp oleh kerana lekit air masin tuh ade lg..aku pon mndi la..lps mandi sume pon tebongkang..ikan yg kitorg dpt tuh wat goreng pon sodap =D di kesokan harinye..hehe

No comments: